onsdag 3 november 2010

1974-1978


1974 föddes jag. Det borde ha varit med samma förutsättningar som alla förtjänar men så var det inte. Det känns inte ok att kalla det område vi bodde på för slum men det var det närmsta man kommer i Skåne! 2 år senare flyttade vi till ett hus i ett hyfsat område utanför stan. Där har jag mina första minnen.

Detta var en bra tid men 1978 ändrades allt. Mina föräldrar skiljdes. Min mamma hade varit otrogen igen... Min pappas krökande satte fart på riktigt och jag och mina två bröder flyttade tillbaka till "slummen" med vår mamma......

6 kommentarer:

  1. Bra början! Jag är intresserad av att följa din blogg.....ha det....

    SvaraRadera
  2. Skriver som ovanstående, bra början!

    SvaraRadera
  3. Jag följer också gärna din blogg. Själv har jag en blogg som är totalt oglamorös den också.
    Hoppas att få läsa om din framgång här i livet.
    Annelie http://lillbobo68.bloggo.nu/

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Hej där,
    Hittade hit via Maggans blogg där du gjorde lite 'reklam'.
    Gillar din början, verkligen. Din blogg är redan tillagd i mina favoriter.
    Följer dig med hjärtat från början, då det är en hjärtefråga.
    Men du måste förstå att det blir lite press på fortsättning nu. ;-)
    Ser fram emot ditt nästa inlägg!
    Kram på dig!
    /O.

    SvaraRadera
  6. Även jag hittade hit via Maggans blogg. Jag är oxo uppvuxen i ett missbrukarhem, mamma är alkis så jag känner igen SÅ mkt i vad du skriver. Fortsätt gärna skriva. Kram

    SvaraRadera