söndag 28 november 2010

2002-2004


När jag svarade i telefonen så hörde jag min pappa i bakgrunden. Han pratade men inte med mig. Det var ingen som svarade honom och efter ett tag fattade jag att han var ensam och hade ringt av misstag. Jag la på efter att ha lyssnat på hans osammanhängande fyllesnack. En liten stund senare ringde jag upp för jag kunde inte släppa tanken. Han svarade. Detta var första gången jag var riktigt förbannad på honom. 5 år som nykter och nu hade det skitit sig ännu en gång. Jag skrek en massa saker som jag inte kommer ihåg. Det enda jag minns är att han var otroligt provocerande. Det gjorde mig ännu mer förbannad och samtalet slutade med att jag sa "-Stanna hemma för nu ska jag slå ihjäl dig"

Jag hämtade ett basebollträ och stack från min egen fest. Som tur är så var det ett par vänner som hört samtalet och dom stoppade mig efter några hundra meter. Hade dom inte gjort det så vet jag faktiskt inte vad som hade hänt. Jag var så otroligt förbannad men mest av allt var jag besviken. Hur kunde han förstöra det lilla förtroende vi nu hade efter 5 år som nykter??

Denna gång blev det inget behandlingshem och han är nykter än idag! Mina problem i livet var dock inte slut för min mamma flyttade hem igen. Hon drack varje dag och var väldigt otrevlig mot mig men framförallt mot Linda. Dom kom inte alls överens och det berodde främst på att Linda inte gjorde allt som min mamma ville.

2004 köpte Linda och jag en lägenhet. Det var inte den finaste men den var vår. Allt var hur bra som helst, det enda som störde var min mamma. Så fort det var tex ett kalas så var vi oroliga att hon skulle bråka med gästerna och det gjorde hon varje gång.

Julen 2004 när Linda badade la jag rosenblad i hallen. Jag la en filt på golvet bredvid granen och omringade den med ljus. Där förlovade vi oss den 27/12. Jag var en lycklig man.

2 kommentarer:

  1. Var med och tävla om parfym+bodyloion vädre 495:- på min blogg ! :D

    http://www.omerovicnedzada.blogg.se/
    http://www.omerovicnedzada.blogg.se/
    http://www.omerovicnedzada.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Hejsan, Jag har också haft en riktigt tuff uppväxt med en mamma som misbrukat i Alkohol osv.. jAG SKRIVER OCKSÅ BLOGG OM MIN RESA genom livet.. den har varit riktig tuff och idag lider jag av en psykisk sjukdom tack vare min trasiga uppväxt.. men jag jobbar och jobbar för att kunna leva på bästa sätt för min egen familj... besök gärna min blogg

    enflickasdagbok.bloggo.nu

    /Ha det!

    SvaraRadera